طريقة عمل ايميل على فيس بوك facebook

 الكثير منا يتعامل يوميا مع البريد الالكتروني ( الايميل ) وهنالك كما تعلمون العديد من شركات الايميل التي توفر لنا خدمة البريد الالكتروني مجانا. مثال على ذلك ايميل الياهو Yahoo وايميل الجوجل جيميل Gmail والهوت ميل Hotmail وغيرها.
 وقد الفنا ان نشاهد ايميلات على الصيغ التالية مثلا.
rania@yahoo.com
rania@gmail.com
rania@hotmail.com
ولكن هل اردت يوما ان يكون لك ايميل على شبكة التواصل الاجتماعي فيس بك Facebook.
 كي يكون الايميل مثلا على الشكل التالي.
rania@facebook.com
انا سوف اشرح لك بالصور كيفية عمل هذا الايميل. 

ملاحظة: هذا الموضوع هو لعمل ايميل على الفيس بوك يعني يجب ان يكون عندك من الاساس حساب في الفيس بوك. (هذا الموضوع ليس تعليم عمل اشتراك في الفيس بوك)... 


ملاحظة مهمة:
اذا كنت لا تعرف شيء عن الفيس بوك وليس لديك حساب وتريد ان تتعلم كيف تعمل فيس بوك خاص بك، اترك هذا الموضوع لانه ليس ماتبحث عنه واضغط هنا =====> كيف استعمل الفيس بوك <=====

  
والان نكمل موضوعنا حول طريقة عمل ايميل فيسبوك.

لاحظ ان الايميلات اعلاه مجرد امثلة يعني ليست ايميلاتي الحقيقية فلا تتعب حالك وتراسلني عليهن عشان تطلب تتعرف ههههه (طبعا عم بمزح).

بسم الله نبدا خطوات عمل ايميل خاص بك على الفيس بك.
اولا: اذهب الى موقع الفيس بوك وهو: facebook.com وثم بتسجيل دخولك فيه كالمعتاد كما في الصورة الاتية: 



ثانيا: من القائمة الي تحت اسمك اختار مسجات (رسائل) كما موضح لك في الصورة ادناه 

عمل اشتراك في الفيس بوك



الان سوف تضهر لنا الصفحة التالية نختار منها اطلب ايميلك على الفيس بك

Claim you Facebook email
كما مبين امامك في الصورة ادناه 




ثم قم بأختيار اسم للأيميل الخاص بالـفيسبوك وكأنك تختار اسم لايميل جديد في الياهو او الجيميل مثلا.

ثم تابع كما في الصور ( يعني مثلا اكتب اي شيء بمكان الـ xxxxx ليكون ايميلك كالتالي. 
xxxxx@facebook.com

يعني لو كان اسمك سلام مثلا قد تريد جعل الايميل كالتالي:

salam22@facebook.com

سوف يطلب منك ادخال اسم البلد ومشغل المبايل الذي تتعامل معه، قم بادخالها كي تتمكن من مواصلة عمل ايميل الفيس بك الشخصي
 







مبروك تم انشاء الايميل الخاص بك الان وكل ما عليك هو ان ترسل من هاتفك المحمول الحرفF  الى الرقم 1430 عن طريق رسالة نصية وسوف ترسل لك الفيسبوك كود التفعيل مباشرة كي تفعل الايميل اضافة الى خدمة الرسائل النصية القصيرة حيث ستتمكن من استلام رسائل نصية قصيرة اس ام اس من اصدقائك عن طريق الفيس بك على هاتفك الجوال علما انه بالامكان تحديد  عدد الرسائل التي تود تلقيها يوميا وهذا حسب رغبتك الشخصية


 
ملاحظة مهمة.

شركة فيس بك لا تطلب اي رسوم او اموال من اجل عمل الايميل او خدمة الرسائل القصيرة اي العملية مجانا عند الشركة, اما بانسبة لشركة المبايل التي تتعامل معها فقد تكلفك الخدمة حسب الشركة وسياساتها المتبعة.

ملاحظة مهمة: بعد التعديل الاخير في الفيس بوك اصبح الايميل كالاتي: 
username@facebook.com
يعني نفس اسم الحساب تبعك في الفيس بوك بيكون هو اسم الايميل كما في الصورة التالية. 


ملاحظة اخرى: شركة فيس بوك تقوم بتحديثات كل فترة وهذا الموضوع كتب قبل سنتان فعليه قد تكون امور كثيرة تغيرت وقد تختلف الخطوات من بلد الى اخر. 




اذا عندكم اي سؤال ارجو طرحه في خانة العليقات في الاسفل وشكرا.  رانيــــــا.... ( ياجماعة والله الموضوع واضح وبدل ماتكتب في التعليق انك مفهمتش حاجة اكتب السؤال الي في بالك وانا اجاوبك عليه واعلم ان الفيس بوك كل يوم بيغيروا بالنظام تبعهم وعليه كل شوي ارجع احدث الموضوع) وشكرا.. 

انظر ايضا:
طريقة عمل اشتراك في الفيسبوك
هنا ستتعلم انشاء حساب فيس بوك
اذا لم يكن لديك حساب سابق... 

184 comments:

سيد علي جواد يقول...

شركه زين للتصالات ذات كلفه كبيره في العراق لانستطيع المشاركه في هذه الخدمه ..شكرا لكم

سيد علي جواد يقول...

السلام عليكم

غير معرف يقول...

شكرا لك سيد علي جواد على التعليق فعلا انا معك ان شركة زين ذات تكلقة مرتفعة نوعا ما وان الاشتراك في هذه الخدمة ربما للشخص الذي لا يحتاجها فعلا فهي مجرد صرف اموال بالبلاش تحياتي لك وارجوا منك متابعة المدونة باستمرار

رانيا رنوش

غير معرف يقول...

السلام عليكم
شكرا رانيا عالمجهود والشرح السهل الوافي
بس عندي مشكلة وهي كلما خلصت حضر 30 يوم بالفيس بوك يحيني الثاني هم 30 يوم شلون اخلص من الحضر ؟ ارجو الافادة لو سمحتي

غير معرف يقول...

اولا لازم تقولي سبب الحضر شنو .....

Mohammed AliraQi يقول...

شكرا الج ورده

غير معرف يقول...

مرحبا بك يا محمد العراقي ....

رانيا

غير معرف يقول...

كان بودي الاشتراك لكن تكلفة الرسائل النصية ل زين(مو زين) مكلفة كذلك اسيا سيل

غير معرف يقول...

والله فعلا يا سعد ان تكاليف شركات الموبايل جدا غالية الحقيقة

شكرا لك

رانيا

غير معرف يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
غير معرف يقول...

شكراًًً لك يا رانيا الشرح جميل

غير معرف يقول...

انالا يوجد لدى بريد الكترونى ماذا افعل لكى يكون لدى واحد
منى

غير معرف يقول...

شكرا

غير معرف يقول...

ازاى ادخل على تسجيل الدخول وانا مسجلتش اصلا

غير معرف يقول...

ما فهمت اي شيء

غير معرف يقول...

انا اريد التسجيل

غير معرف يقول...

انا لم افهم اريد الشرح بوضوح

غير معرف يقول...

من كتر المكياج اللي البنات بتحطة بيبقي نفسي اقولهم احنا البشر ينفع نتعرف علي كوكبكم

غير معرف يقول...

اول مرة اشوف شرح جميل كدددددددة

غير معرف يقول...

شكرا وبارك الله فيكم

غير معرف يقول...

انا مش فاهمه حاجه

غير معرف يقول...

انا مش فاهمه حاجه وبعدين انا معنديش ايميل ثاني اعمل من عليه واحد كمان

غير معرف يقول...

انا كل ما بعمل ايميل واضغط تسجيل يقول اعد كتابه البريد الالكتروني بطريقه صحيحه انا مش عارفه اعمل ايه ممكن تساعديني

غير معرف يقول...

شكرا انك فهمتيني

غير معرف يقول...

انا ما فهمت ولا شى انت بدك تساعديني ولا شنو

غير معرف يقول...

ليش ما بترد عليا

غير معرف يقول...

انت بدك تطرديني من هادا الموقع ولا شنو

غير معرف يقول...

راح ازعل انا ان لم تردي

غير معرف يقول...

انا زعلت خلاص بدي ابكي
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااء

غير معرف يقول...

بس يا بيبي تخدي البزازة يا حلوة

غير معرف يقول...

اية الهبل دة هو دة شرح اصلا

غير معرف يقول...

انا عايزه اعمل ايميل من الاول انا معنديش

غير معرف يقول...

فى قمةالغباء

غير معرف يقول...

الغبى الى عملة

غير معرف يقول...

شكرا لكم ☺

غير معرف يقول...

very nice

Unknown يقول...

والله يا اخوالنا عاوز اغمل ايميل ومش عارف قلولى اعمل ايه لو فيها تعب معلش

لوكا يقول...

شكرليكى انسة رانيا

جوبا يقول...

thak you rania

غير معرف يقول...

دة موقع معفن

غير معرف يقول...

الموقع فى حمير

غير معرف يقول...

انا مش عارف حاجة خالص

غير معرف يقول...

انامش فهمة حاجة

غير معرف يقول...

انامشفهمة حاجة منك يارانياياموزة

غير معرف يقول...

يارانياياحمارةوبتكلى برسيم مثل الجموس والبقروالحماروالمعزة لوانت انسانةردى علياعلى ايميل مريم مايكل وردى عل رقم تلفونى01278943568

غير معرف يقول...

ودهطبعن مش اميلى والارقمتليفى ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

غير معرف يقول...

اجل تعليم ايميل رايته فى حياتى وشكرا

غير معرف يقول...

هو علشان الايميل معجبكش تسخر منه

غير معرف يقول...

انااتاكد ان رانيامش انسانة

غير معرف يقول...

بليز انا مش فاهمة












غير معرف يقول...

لو حتوكى مدرسة حاسب الالى العالم كلة هيرسب

غير معرف يقول...

يـــــــــــــا جمـــــــاعة الموضوع ليس عن عمل اشتراك في الفيس بوك بل عن عمل ايميل فقط.. في اعلى الموضوع يوجد رابط عن عمل حساب جديد في الفيس بوك ومضلل باللون الاصفر......

رانيـــــا...

غير معرف يقول...

منومةونم

غير معرف يقول...

كيف اسوي ايميل بلفيس

غير معرف يقول...

افيدوني

غير معرف يقول...

اية دة ولا فهمت اشى انتى متاكدة ان دة فيس بوك

غير معرف يقول...

ياربي والله الشرح واضح وهو طريقة عمل ايميل في الفيسبوك وليس اشتراك جديد في الفيس بوك وانتم حرين ....

غير معرف يقول...

الموقع دة 100/100

غير معرف يقول...

الموقع ده ابن وسخة

غير معرف يقول...

انا عايز اتعرف علي بنت

غير معرف يقول...

لم افهم اي شيئ من هذا

bassam يقول...

جميللللللللل

غير معرف يقول...

شكرارنيا
وعايزين المزيد

غير معرف يقول...

انا عايزة اعمل ايميل يا رانيا اككتبى الخطوات وانا هشوفها انا مريم

غير معرف يقول...

انا مش فاهمه حاجة خالص

غير معرف يقول...

جزاك الله خيرا

غير معرف يقول...

thankyou

غير معرف يقول...

طب الى معندوش اميل اصلا يعمل ايه ده السؤال

غير معرف يقول...

تسئل

غير معرف يقول...

وخيتي انا لما ابي احضر شخص يكتبلي مافيك تحضره بس لما جربت غيره حضر ليش بليز.الا بعرف يجاوبني

غير معرف يقول...

انا مش فهمه حاجه من اللى انتو عاملنها

غير معرف يقول...

مافهمت شي شنو هل خرابيط

غير معرف يقول...

ولكم انتم كوادين

غير معرف يقول...

هو انتوا من اين اكيد مش
من مصر

غير معرف يقول...

لاكيده

غير معرف يقول...

شكرا على الشرح ولكن انا كل ما اعمل اميل يتقفل

غير معرف يقول...

مش فاهمة حاجة مش عندي الحاجات الي انتي عملها خالص

غير معرف يقول...

مساءالخير وشكرا الك اريدالتواصل معك بكل صراحة بدي قلك شي انو انا ..........والله موحابب احكي هون بس بدي احكي ...واللي بدو يصير يصير وما بهمني حكي الناس لان كلام الناس مابيخلص ويمكن تقولي عني مجنون انا كتير معجب بشخصيتك وللحقيقة ما بعرف ازا هالصورة الك بس والله صاحبة الصورة ما بتفارق خيالي اراها في صباحي وفي عملي وفي مسائي واني اقسم بالله اني اراها حتى في نومي ....واسألكم بالله يا جماعة هل هوالحب اللزي لم احظى به في حياتي ام هو اعجاب بشخيتها او أن اي شاب كان ليعجب بها والله اني احببتها وسأظل أحبها وحتى لو لم اراها في حياتي وان كانت مرتبطة اتمنى لها السعاة و النجاح واللهم ارزقهاالرفاه والبنين وارجو منكم يا اخواني واخواتي الدعاء لها وشكرا لكم وهاد ايميلي a-h-m-e-d-1987@hotmail. com .....ahmed19876925@yahoo.com

غير معرف يقول...

يا استازة انا معنديش اميل عادي

غير معرف يقول...

محدش ميرد على كلامي

عيس يقول...

انا عايز اعمل اميل معنديش اميل عادي اجو الرد

غير معرف يقول...

انا بصراحة ما عرفتش افهم بس على الاقل انا متشكرة جدا على مساعدتك لي و لا تستمعي لما يقولونه من خرفات

غير معرف يقول...

كيف اعملوا

غير معرف يقول...

انا معنديش اميل ولافيس بوك وكنت عايزه اتعلم ازاي اعمل واحد لوحدي لكن معرفتش اعمل ازاي

غير معرف يقول...

انا اساسا معنديش ايميل الاول اة الي انتى بتقولية دة

غير معرف يقول...

انا مفهمتش حاجه

غير معرف يقول...

انا كل لمااسجل يقولىخطا كلمة السر خطاالبريد اعمل اه ساعدينى

غير معرف يقول...

الرجاء طريقة سهلة لعمل الايميل على الفيس

غير معرف يقول...

ازاى اجيب اول خطوة او اول صفحة

البرنس عبدة يقول...

واللة انامافاهم حاجة من اللى انتو بتعملوةمعاناانا مش عارف لية كدةعايزين حاجة صحيحة مفهومة وواضحة بعد اذنك يارنوشة ودة رقمى واللة 01203372774ارجوكى ردى علية

غير معرف يقول...

مش معنى ان انت يا رانيا ولا مش عارف مين انت فاهمة يبقى تستهزئى يا ريت احسنلك تحترمى نفسك

غير معرف يقول...

ما ردتيش يعنى

غير معرف يقول...

ايه ده

غير معرف يقول...

كتكم نيلة

غير معرف يقول...

أنا مفهمتش

غير معرف يقول...

كلو كذب ابكذب

غير معرف يقول...

ana 3melto mn zaman gedan



غير معرف يقول...

ما بدى اعرف ابدي

غير معرف يقول...

انا عملت 97 واحد قبل كدا وعايزاعمل اكتر

غير معرف يقول...

ايه اللى انتو عملنوا ده ىاولاد التيت تريراه
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh لي الدرجة دى بتضحك طظ وقعت فى حلة الرز قلمك وقع طيظك وقع

غير معرف يقول...

بصراحة والله جميل ونفسى اعرف كمان طريقة روووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووعة

غير معرف يقول...

بسراحة انا مفهمتش اى حاجة واريد اعمل لى اميل

غير معرف يقول...

احمد يا عمر انا مفهمتش اى حاجة طظ فيكم والله منا عاملة اطفوا عليكم اشكال وسخة

غير معرف يقول...

اننمفهمتش

@Abdullah_Anzi1 تابعني اتابعك يقول...

السلام عليكم

حساب @Abdullah_Anzi1

عبدالله العنزي5/5
@Abdullah_Anzi1
#تضيفني_اضيفك
#تحذفني_احذفك
#FollowMe_FollowBack
@Abdullah_Anzi1
السعودية

https://twitter.com/Abdullah_Anzi1

غير معرف يقول...

اية التخلف دا يا رانيا وانتو يا الى بتقولو روعة هو اية الى لروعة يا بهايم دا تخلف احنا عوزين طريقة عمل ايميل على الفيس سهلة مااحنا عرفين الكلام دا كلو

ايه يقول...

انا مش عارفه اعمل ايميل حد يقولي ازاي

ايه يقول...

بس ارجوكو حد يجوبنيي بسراعه

غير معرف يقول...

انا عايز اتعرف بيكى يا رانيا

غير معرف يقول...

يا اخت رانيااهيه الهبل ده انامش فاهمه اى حاجه

غير معرف يقول...

لو سمحتى يا رانيا اليس بتاعى عربى مش لاقيه Claim you Facebook email جاوبينى لو سمحتى اعمليهبالعربى

ايه يويا يقول...

علي فكره يا رنيا انا مفهمتش اي حاجه من كل ده

ايه يويا يقول...

علي فكره يا رنيا انا مفهمتش اي حاجه من كل ده

غير معرف يقول...

انا عرفت اعمل اكونت ازاي يا رنيا يا جاموسه ومتعلمتهوش منك اتعلمته من علي النت بردو بس بطريقه تانيه انتي شرحك زباله اصلا

ايه يقول...

الي عايز عرف انا عملته ازاي يكتبلي هنا وانا هرد عليه من هنا بردو ولله العظيم بجد

غير معرف يقول...

ان عاوز اعرف ازاى

غير معرف يقول...

شكرا ميرسى

غير معرف يقول...

انا

غير معرف يقول...

كوله خره

غير معرف يقول...

انا اسمى ايه
ومش عرفه اعمل ايميل على الفيس بوك
ده رقمى : 01003466451

غير معرف يقول...

انا مش عارفة اعمل بريد الالكترونى اعمله ازازى بس ياريت بالتفصيل

غير معرف يقول...

وكيف اتعمل با لاب توب

عفريت اليل يقول...

طظ فى كل المؤجؤد
انا اسمى عفريت اليل

حمدى يقول...

ايه انا عايز اتعرف بيكي انا حمدى من المنصوره ده رقم تليفوني 01066826306

غير معرف يقول...

انا مش عارفه اعمله كل ما اسجل يقول اعد البريد الالكترونى

محمد يقول...

عمل وسخ

غير معرف يقول...

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

غير معرف يقول...

ممكن تشرحى بوضوح اكثر

غير معرف يقول...

انتى بت وسخه ولا ايه كل شويه يقول ليا اعد البريد الاكترونى

غير معرف يقول...

اناعانا احب بلدي وهو العراق

محمود يقول...

انا لية اميل على الفيس بس مش عالرف افتحة بيقلولى كلمة السر غير صحيحة

غير معرف يقول...

طب لو انا مش عندي حساب علىالفيس اعمل اية

غير معرف يقول...

بس منك لية انت وهوا يعني انا اللي عارفة اعمل حاجة

غير معرف يقول...

ساعدوني انا عايزة اعمل ايميل

غير معرف يقول...

هو شرح جميل بس انا بعمل كده وبرضو مش بيعمل


غير معرف يقول...

انا عاوزه اعمل حساب مش عارفه

غير معرف يقول...

انا عايز اعرف الاميل بيكتب ازاي عند الدخول ايلي الفيس بوك اول مره والرقم السري كام رقم

منة يقول...

انا بجدددد د د د د د د د د د د د د د د د د د د د د د د د د د د مفهمتش و محتاجة اوى ى ى ى ى ى ى ى ى ىى ى ى ى ى ى ى ى

منة يقول...

يا اية قوليلي كيف عملتي الاميل

محمدالاسماعيلية يقول...

محمد من الاسماعيلية اللي عايز يعرف يعمل ايميل يتصل بيا ورقمي 01212036081

غير معرف يقول...

عيزه اعمل

غير معرف يقول...

ومش عارفه

احمد يقول...

انا نفسي اعمل إيميل
ممكن حد يساعدني

غير معرف يقول...

كيف اسوي ايميل مو علي الفيس

غير معرف يقول...

لم يوجد التسجل على الفيس بوك

mero saber يقول...

مع احترامى لك يا استاذة رانيا انا بدى اعمل ايميل جديد وانا مش فاهمة حاجة بجد ونفسى تفهمينى وانا بدى خطوات عمل الفيس بوك جديد شكرا لك بجد دا موقع جميل جدا بس انا بدى افهم

غير معرف يقول...

ههههه بجد

غير معرف يقول...

انا فهمت كل حاجة بس انا مش عرفة اعمل البريد الاكتروني ارجو المساعدة




















غير معرف يقول...

انا مش فاهمة حاجة منك ايه الهبل دة

غير معرف يقول...

مش\عرفة\اعمل\حاجة

غير معرف يقول...

الحمد لله لقيت حبت بهايم زيي وارجوكي يا استاذة رانيا بطلي استخفاف بالناس

غير معرف يقول...

ايه وجع القلب ده يعنى انا مش هعرف اعمل ايميل

زياد يقول...

يلاياخولات

غير معرف يقول...

مابيكم حض

غير معرف يقول...

ليه الهبل ده انا مفهمتش اى حاجه

غير معرف يقول...

شكرا لك انسه رانيا جزاك الله كل خير

توتى خطاب من مصر يقول...

ازيك يا رانيا انا قرات الموضوع بتاعك وباردو قرات مواضيع ناس تانية كتير بس باردو مش فاهمة حاجة blease حد يعمل شرح ايميل مبسط اكتر من كدة ويا جماعة يا محترين بدل ما تشتموا اشكروها ان هى فكرت تساعدنا بلشرح دة

توتى خطاب يقول...

يا جمااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااعة حد يعمل شرح ايميل مبسط نفسيييييى اعمل ايميل

مصطفى اخو توتى خطاب يقول...

اعملوا شرح احسن من كدة والنبى عاشان انا واختى توتى مش فاهمين حاجة من الشرح دة نفسنا نعمل ايميل

توتى خطاب يقول...

بليز ردى عليا يا رانيا رنوش يا رانيا هو انت من بلد اية

غير معرف يقول...

ممكن-تكتبي-رقمك

غير معرف يقول...

انتو ناس زباله لانها حاولت تفهمكم وانتو برده بتغلطه فيها

asraa يقول...

ما عرفت شى ايه البياخة ديه حاولت وما عرفت

غير معرف يقول...

ولا اي حاجة موجودة من دي

توت يقول...

ازاي اعرف اعمل ايميل بسرعه انا متوتره جدا

غير معرف يقول...

كيف أعمل صفحة

غير معرف يقول...

مرحبا يا شباب

غير معرف يقول...

انابحبك جدا يارانيا برافو عليكي

غير معرف يقول...

انا ما فهمتش اى حاج

غير معرف يقول...

بلغ5قفاعههىنلفنن7غ6

غير معرف يقول...

شكرا يا رانيا علفكرة انا اسمي انا كمان رانيا

غير معرف يقول...

مرحبا انا اول مره بدي اعمل إيميل ومبرح الفيسبوك تم تعطيل مابعرف ليش ممكن رد

Unknown يقول...

انا يوجد لدى مشكله كل ما اقوم بانشاء حساب على الفيس بعد يوم او سعات يتم اقفال الحساب مازا افعل رغم انى بيناتى كله صحيحه

Unknown يقول...

انا يوجد لدى مشكله كل ما اقوم بانشاء حساب على الفيس بعد يوم او سعات يتم اقفال الحساب مازا افعل رغم انى بيناتى كله صحيحه

غير معرف يقول...

اريد حل للفيس بتاعى 2 من الفيس على حساب واحد ولم اقدر ادخل على الثانى وانى محتاجه ضرورى لان عليع عملى واصدقائى ولكم جزيل الشكر
والفيس باسم خالد محمود عبدالعزيز
رقم الحساب على تلفون 01226686651

menna يقول...

تاتش
صيانة منازل فى دبى
صيانة فلل فى دبى

Adiless يقول...

https://bayanlarsitesi.com/
Kayseri
Sinop
Kilis
Hakkari
NJMU

RadiantWhisper يقول...

Antalya
Antep
Burdur
Sakarya
istanbul
A2258G

CycloneRider48 يقول...

Batman
Ardahan
Adıyaman
Antalya
Giresun
EKFXVP

PlasmaSorcerer9000 يقول...

amasya
sinop
çorum
sakarya
van
PTWHHİ

Seden يقول...

düzce
sakarya
tunceli
van
bayburt
UVN

TimeNomadGlider007 يقول...

bilecik
van
elazığ
tokat
uşak
VK6DWO

Sabrina يقول...

whatsapp görüntülü show
ücretli.show
WD3

807DENolaC7686 يقول...

CBD0F
Kırşehir Parça Eşya Taşıma
İzmir Lojistik
Kocaeli Parça Eşya Taşıma
Ordu Lojistik
Aydın Evden Eve Nakliyat

إرسال تعليق

◄ الصفحة السابقة الصفحة التالية►